Face Towards the Sun  

Despre Acest Proiect

 

Proiectul Moondash a început de peste patru ani de zile, deşi poezia ce stă în spate e mult mai veche. Proiectul este destinat a fi un manifest artistic, însă mai important, a fi în principal un mijloc de transmisie, de a conduce mai departe lumina şi emoţia, întrebările şi unele din rătăcirile mele personale

Acest proiect se luptă să atingă o îmbinare între diferite forme de expresie, acelea ale cuvântului scris şi cele ale imaginii de-scrise, sa împleteasca vise diferite, idei şi viziuni, legate de catre acelaşi prea vechi mesaj de pace si de iubire.

Imaginile şi textele aflate aici sunt conectate într-un mod intens cu natura, introspecţia, visarea, urmarea acelei singure carări dintre toate, incercarea de a te şlefui pe tine într-o lume cu prea puţină compasiune. Şi am realizat faptul că atmosfera oferită de societatea în care trăiesc în prezent mă împinge mai aproape de natură, înspre un alt mod de a-mi schimba ochii atunci când mă uit la lume, spre lucrurile mici, în direcţia unei înţelegeri a multor şi diferitelor persoane care trăiesc lângă mine.

Atunci când am început acest proiect nu mi-am putut imagina dificultăţile tehnice care urmau să apară: incompatibilitatea şi degradarea rapidă a preţului echipamentelor, şi, ce e mai mult, frustrarea de a lucra intr-un mediu digital şi faptul că vedeam rezultatele după un proces mintal lung şi plin de rutină; spun asta referindu-mă în principal la latura 3D a muncii mele. Presupun că este doar preţul care trebuie plătit la începutul erei digitale, atunci când instrumentele de lucru sunt uneori doar nişte maşini lente în comparaţie cu fervoarea a ceea ce creezi.

Ştiu că acest proiect este încă prea mic pentru a putea împărtăşi tot ceea ce mi-aş fi dorit, tot ce am gândit şi am visat că aş putea da, de când eram doar un tânăr băiat; chiar şi aşa, este singura cale pe care am găsit-o. Tot ceea ce vedeţi aici, toate aceste lumi inventate, toate sunt câte o parte importantă din ce mă ţine în viaţă. Dar acestea nu ar fi existat fără ca oamenii apropiaţi mie să fi existat, chiar de au fost morţi sau vii. Aş vrea sa folosesc această şansă pentru a le mulţumi tuturor, nominalizând familia mea şi cea cu care îmi împart viaţa, prietenii apropiaţi (aceştia ştiu care sunt) şi toţi artiştii şi toate persoanele (chiar şi necunoscuţii) care m-au atins vreodată.


Nădăjduiesc că vizita voastră aici vă va fi vreme câştigată şi inspiraţie.

Autorul

 

 

Visele Mele

O lume a păcii, în care oamenii înţeleg şi lucrează cu magia care ne mişcă pe toţi.
O lume a frumuseţii aşezată asupra noastră şi creată de către noi, în care frica şi pretextele pentru lipsa comuniunii sunt lăsate la o parte.
O lume în care putem să traim în armonie cu natura din care ne-am născut.

 

Colaborare



Vă rog să vă uitaţi cu atenţie la următoarele, una dintre acestea v-ar putea interesa în mod special:

Una dintre dorinţele mele este de a lucra într-o echipă plină de entuziasm şi forţă vitală,
luând parte la unul din următoarele proiecte:

Un Film Independent, fie el de fantezie, psihologic sau poetic în esenţă, având ca suport grafica pe computer sau filmarea clasică – ca şi fotograf pe platou sau ca şi junior art director sau CG concept creation artist

Un joc pe computer sau platformă specifică, de tip Quest sau Adventure-RPG, în care să îmi pot folosi imaginaţia şi priceperea în rolul de concept artist, lighting artist sau junior art director

Orice proiect interactiv de grafică pe computer, inovativ şi expresiv, proiecte de artă digitală, proiecţii de imagini 3D, proiecte ale unor echipe mici şi creative sau ale unor medii artistice care ar beneficia de munca mea sunt binevenite şi căutate

Diferite proiecte de fotografie, non comerciale, sociale, independente, care ar putea presupune călătorii, studiu sau cercetare, în mod special pe subiecte legate de natură.

Ilustraţie de carte, fie pentru cărţi de fantezie, beletristică sau cărţi pentru copii

De asemenea, aş dori să iau parte la programe de artist în rezidenţă, ca şi formă de deschidere

Foarte dorită este o colaborare cu o revistă de fotografie sau de arta, sau cu o editură

Proiecte de fotografie  independente si diferite, expoziţii de grup, excursii de grup şi aventuri

Intstalaţii vizuale ce implică grafică pe computer sunt luate în considerare ca proiecte de viitor

Proiecte interactive Audio-Video, realizate pe internet sau cu aplicaţii offline

 

 

Proiecte de Viitor

Continuarea, dezvoltarea şi perfecţionarea seturilor Macro cu Lumină Artificială

Adăugarea unei laturi interactive şi/sau virtuale proiectului M.L.A.

Crearea unei baze solide pentru creşterea Platformei-I, care va trebui să se transforme într-o plimbare interactivă printr-o carte de poveşti ilustrate

Dezvoltarea conceptului Lumii de Lumină (grafică computer), de asemenea folosind secvenţe de animaţie

Crearea primelor mele filme de scurt metraj în 3D, sub forma de Poeme Vizuale

Crearea de Cărţi Ilustrate, prin mijloace de fotografie, arta 3D şi text propriu sau de provenienţă externă

Orice donaţii, burse sau sponsorizări îndreptate înspre Proiectul Moondash sunt mai mult decât binevenite din cauza dificultaţilor de a-mi putea permite echipamentul adecvat şi a altor probleme, cum ar fi gasirea şi contractarea de profesionişti pentru anumite cerinţe pe care nu le pot rezolva singur

Şi de a încerca să îmi expun lucrările, sunt făcute pentru a fi văzute…

Un lucru critic şi crucial este gasirea altor artişti asemănători în spirit şi expresie, pentru toate proiectele menţionate mai sus

 

 

În Spatele Lentilei


O parte importantă a muncii mele este legată de Lucrări Experimentale Macro şi de a gasi noi modaţităţi de a dezvolta ceea ce natura a aşezat deja acolo, şi de a înţelege cum se poate da obiectelor şi scenelor
semnificaţia lor corespunzătoare şi cum se pot umple acestea de o energie anume.

Secţiunea de Macro cu Lumină Artificială reprezintă o căutare aparte ce ţinteşte înspre a obţine rezultate precise şi fară zgomot de imagine, folosind diferite tehnici de iluminare. Aceasta s-a dezvoltat în mai multe proiecte pe diferite ramuri, care au caracteristici diferite în ceea ce priveşte aranjarea în scenă, care le individualizează.

Principalii termeni sunt atenţie şi inovaţie, incărcaţi cu o anumită viziune şi atmosferă pe care o doreşti impregnată în imagine, şi, în mod global, multă răbdare, căutari, organizare şi nopţi de lucru.

Printre imaginile care sunt legate de mişcare, aş vrea să nominalizez secţiunea Lumină Mişcată, în care lumina este întinsă şi deplasată (fie pe orizontală, verticală şi sau o mişcare rotită) şi devine dâră, artificii, asemănare cu particule în mişcare. Pictura cu lumină poate să fie atat de aleatoare precum o doriţi, uneori se pot obţine rezultate abstracte, de poveste. Acest lucru poate fi dus cu un pas mai departe, precum în Filmul de Prezentare foto, unde efecte de particule create în Maya au fost folosite pentru a face copacii să curgă şi să danseze.

Sunt fascinat de natură ca întreg şi încerc sa o explorez pe cât de bine am posibilitatea, ţinând cont de detalii şi de condiţiile de lumină pe lângă care unii ar putea trece. De multe ori a fost mai bine să las cărarea prea-umblată pentru un pic de explorare. În timp îţi vei fi antrenat ochiul să caute şi să se bucure de delicatele şi micile părţi ale lumii. Poate că cel mai bine aş defini aceasta ca spunând o poveste care este deja acolo.

În viitor intenţionez să dezvolt aranjamentele în scenă Macro cu Lumină Artificială şi să continui cu serii noi, de asemenea să extind şi să amplific dimensiunile seturilor chiar mai mult şi să continui să folosesc materiale noi, să combin diferite părţi ale elementelor naturale cu obiecte şi substanţe create de om. De asemenea voi încerca să creez scene mai organice, care să aibă un sentiment mai ridicat de crestere naturală şi aleatoare, dar care să fie aranjate cu grijă, sau să gândesc scene simple şi elegante.

În ceea ce priveşte secţiunea Lumină Mişcată, deşi am considerat la un moment dat în trecut
că este o cale înfundată, am reuşit să o duc cu un pas mai departe prin Compoziţii
şi astfel sunt de credinţa că încă este loc de mai mult.

Această vedere de ansamblu, cât şi informaţia mai detaliată prevăzută în pagina Despre-Date Tehnice, este destinată spre a fi făcută cunoscută, fiindcă eu cred că circulaţia de informaţie ar trebui să fie cât de nestânjenită posibil, deşi există unele puncte delicate şi unele detalii pe care fiecare artist sau maistru le va ţine pentru sine, fie din cauză că este un secret ţinut sub pază, fie pentru că nu există vreo modalitate de a le exprima.
Majoritatea dintre acestea vă vor fi însă cunoscute.


Vă mulţumesc că aţi dat acest timp pentru a citi despre aceste intuiţii…

Toate imaginile din galeriile M.L.A. sunt realizate cu următoarea idee în minte: de a fi cât mai apropiate posibil de fotografia adevărată, realizată prin camera foto, chiar dacă acum sunt realizate în era digitală. Aceasta înseamnă că nu implică nici un fel de manipulare fotografică, toate obiectele şi condiţiile mediului sunt simulate şi amplasate pe scena studioului.

Unii le pot numi 'tableau vivants', fotografie regizată, fotografie de construct sau de concept, arta conceptuală, însă eu am aflat de aceşti termeni după ce mi-am terminat munca. Într-un fel imaginile sunt un tip de fotografie suprarealistă, pot de asemenea să pară, ca orice formă de arta de astăzi, fotografie contemporană, fie ea fotografie de artă sau realitate construită prin natură moartă.

Corecţiile aplicate sunt următoarele: colţurile imaginii sunt refăcute-umplute în ce priveşte subcategoria Aperitive, datorită unui mod de lucru specific şi a necesităţii dobândirii reflexiilor. În alte cazuri, zone foarte mici sunt reparate, cateva specularităţi extreme îndepărtate – şi aceste ultime schimbări sunt destul de rare.

Celelalte sunt ajustări tehnice obişnuite realizate în postproducţie în Photoshop – aproape toate imaginile sunt procesate din HDR şi adaptate local – corecţii de culoare, curbe, umbre, saturaţie, puţină reducere de zgomot în unele cazuri, un procent de clarificare margini, toate aplicate mai mult sau mai puţin, depinde de caz. Alte tehnici mai complicate sunt folosite la unele din imaginile cu Reflexie Polarizată sau Incandescenţă, datorită unui mod de realizare mai complex, însă chiar şi aşa, nu implică foto manipulare.

Este nevoie de o răbdare colosală pentru unele dintre aranjamente, precum Pereche de Ochi sau Oul. De asemenea, gestionarea multor plante în acelaşi timp este o provocare în sine. Totuşi, consider că o singură persoană poate să dea viaţă la scene mai mari decât Vis de Vară, piesa din 7 bucăţi ce defineşte secţiunea Spiritele Pădurii. A fost o adevărată bucurie să realizez acea lucrare. Încă îmi amintesc insectele care ieşeau din bucăţile de lemn şi de muşchi aflate pe podeaua bucătăriei.

Cu siguranţă că aranjamentele nu sunt realizate doar după regulile de partiţionare a spaţiului şi după alte principii. Deşi arta picturii japoneze şi însufleţirea cu energie a obiectului cel mai simplu şi aparent lumesc este deschisă multor ani de studiu, în final tot ar trebui să simţi că un obiect îşi are casa într-o zonă sau un loc anume, sau ca anumite forme geometrice, chiar vizibile doar în termeni de compoziţie, sunt aranjate în felul în care sunt din cauza unei semnificaţii mai personale, chiar mitice.

Partea tehnică va ridica probleme cu siguranţă. Proporţionarea luminilor cu culori pure începe să fie mai înşelătoare dacă sunt prea multe, de asemenea, intensităţile se pot anula una pe alta, luminile albe pot spălăci, culoarea pură e prea saturată. Cheia constă în iluminarea selectivă, diferenţierea temperaturii luminilor, şi fireşte, unele uşoare prelucrări ulterioare. Secţiunea Spiritele Pădurii are lucrări în care se găsesc între şase şi nouă surse diferite de lumină, incluzând-o pe cea principală.

Atunci când trebuie să faci ceva ce nu a fost încă încercat, vei ajunge să improvizezi. De asemenea, în lipsa unui studio adecvat, construit şi acordat scopurilor tale, există unele greşeli de care eşti conştient chiar în timp ce le săvârşeşti, dar nu ai de ales. De asemenea, aranjamentele de dimensiuni mari au nevoie de o distanţă lungă între subiect şi aparatul foto şi în plus lipirea imaginilor ca panoramă pune încă alte probleme practice şi tehnice.

Sper ca măcar unele din deficienţele tehnice se vor remedia în viitor, printr-un echipament mai adecvat specializat. Este greu de acceptat că cea mai bună rezoluţie pentru o picătură de apă de pe fundal, în imaginile categoriei Aperitive e compusă din doar câţiva pixeli. Uneori ai nevoie de mai mult detaliu spre a spune o poveste.

De asemena, versiunea actuală de leduri cu culori pure şi-a trăit vremea şi pare demodată şi a atins o limită clară. De aceea va mai dura un timp până când voi reuşi să fac  o schimbare revoluţionară şi perceptibilă în acest domeniu.

În viitor, aranjarea pe straturi în post producţie a imaginilor M.L.A. cu imagini din Lumea de Lumină sau vegetaţie sau obiecte 3D foto realiste şi animarea unor părţi din scenă pare o cale bună de urmat.

M.L.A. va fi de asemenea implementată în Platforma-I, aducând 3 dimensiuni, interactivitate şi scenariu de poveste. Vor avea o creştere de rezoluţie şi de detaliu, noi tehnici de iluminare şi fundal, efecte de expunere îndelungată şi diferite medii ambiante.

 

Povestea imaginilor mişcate a început când am realizat că tehnica de Lumină şi Apropiere este extrem de limitată şi de nesatisfacătoare.

Mişcarea camerei înspre unul dintre punctele cardinale existente părea a fi următorul lucru firesc de realizat. În timp, tehnica şi tipurile de mişcare şi de asemenea propria mea precizie în a obţine un anumit tip de impresie şi stil, au crescut.

Din cauza faptului că în multe situaţii timpii de expunere nu îmi erau pe plac şi nu puteam să repet efectele obţinute sau să le adaptez viziunii mele, am început să folosesc un filtru pentru a schimba aceasta. Următorul pas a fost să descopăr cum pot să lucrez şi să îmbunătăţesc imaginea în prelucrare. De la primul pas de decodare a imaginii RAW şi până la ultima mică schimbare în Photoshop, am avut multe detalii de învăţat. Imaginea finală este un produs al multor schimbări subtile, iar pentru a putea să aplici aceste schimbări, imaginiea iniţială trebuie să fie exact cum trebuie.

După o vreme am crezut că am atins limita acestei tehnici şi a ceea ce pot face în limitele ei. Dar s-a dovedit că m-am înşelat. A trebuit doar să privesc lucrurile altfe şi să creez imagini în ideea că nu mai sunt de sine stătătoare, ci parte dintr-o poveste, şi că mişcările necesare în acestea se completează una pe alta. Astfel, am ajuns la Tripticuri şi Dipticuri. De asemenea, am început din nou să folosesc culorile naturale, într-o încercare de a atinge diferite reprezentări şi stări. Un nou filtru şi experimente ulterioare m-au condus la acele gradiente în nuanţe fine şi schimbătoare pe care le puteţi vedea în unele dintre imagini.

Pe lângă o reîntoarcere la efectul curgător al particulelor, folosit în Filmul de Prezentare Minutes and Movements, şi extinderea acestuia la screensaver-uri liniştite sau intimidante ori la efecte vizuale proiectate, cred că voi încerca să împing mai departe această tehnică pe viitor şi că posibilităţile nu sunt încă epuizate.

 

Camere Foto Digitale:

Canon 40D – din January 2008
Minolta Dimage A2 – înainte de asta

Accesorii:
(construite în timp)

LED-uri cu lumină pură [ Dispozitiv Construit de tatăl meu, versiune de Studio şi Teren]
Trepied, Şine Macro, Lumini Improvizate, Angle Finder

Filtre:

Polarizator Circular, Filtru InfraRoşu, Filtru ND, Filtru ND-Grad, alte filtre speciale

 

În Spatele Scenei


Galeriile 3D sunt organizate în funcţie de tema principală care le conduce pe fiecare. Lucrările aflate aici au concepte ce sunt extinse continuu şi teme şi simboluri care încep să se repete tot mai mult. Interacţiunea între oameni şi natură este tratată în mai multe feluri, fiecare fel deschizând o altă cărare. Nu există personaje evidenţiate, doar siluete în umbră şi ceaţă. Peisajele au rolul de a transmite o stare sau de a descrie un mediu ambiant, fie el fantastic sau locuibil. Am încercat să ating un oarecare nivel de diversitate în munca mea, deşi un lucru a reieşit la final: în ciuda faptului că de cele mai multe ori gândurile şi stările mele sunt întunecate, în majoritatea imaginilor mele privitorul va respira lumină, în primul rând.

Galeria de artă 3D Porţi Organice conţine cele mai noi adiţii la lucrarile 3D, combinînd modele 3D generate pe bază de fractali cu detaliile vegetaţiei sistemului PaintFx din Maza. Aceast amestec de suprareal si abstract, plutind în spaţiu în faţa unui fundal întunecat, invoca rituri vechi de trecere care nu s-au schimbat de fapt în esenţă.

O combinaţie de tărâmuri suprarealiste sau senine, transmiţând un sentiment de dor intens, melancolie ori mister, galeria Peisaje Emoţionale constă în imagini care sunt de obicei rezultatul a mai multor programe de computer; cât despre timpul de randare sau numărul de poligoane, fiecare generaţie nouă măreşte dificultatea tehnică, necesitând tot echipamentul disponibil şi răbdare.

Această galerie conţine o selecţie de imagini din galeriile anterioare, grupate după vechime şi valoare în generaţii, adunate şi sporite pe parcurs. Împleteşte două programe mari şi avantajele lor – posibilitaţile imaginative din Maya şi implementarea de vegetaţie de întindere vastă din Vue Infinite.

În afară de galeria Abstract, toate celelalte au fragmente corespondente proprii, care, deşi mai poetice în expresie, împărtăşesc unele din ideile, conceptele, dar cel mai important, poveştile şi visele din spatele realizării acestora. V-aş ruga să vă luaţi nişte timp să le citiţi, în Illustrated Fragments,secţiunea Scrieri.



Vă mulţumesc pentru timpul dat…

 

 

Programe Folosite:


Autodesk Maya, Vue Infinite, Xenodream, Apple Shake, Photoshop, OnyxTree, Geocontrol


Computere Folosite:


din anul 2007:

Dell Precission 490, Dual Dual Xeon 5160, 8GB Ram, nVidia Quadro 3450;
+Intel Pentium IV 3,2 MHz, 4GB RAM, Wacom Tablet

anul 2006:

Intel Pentium IV 3,2 MHz, 4GB RAM, Wacom Tablet,
+Dual AMD Athlon 2400+ MHz, 2GB RAM; ;

anul 2005: Dual AMD Athlon 2400+ MHz, 2GB RAM;

 

                                                                                                                                                                                                                                        

Proiectul Moondash va trimite scrisori cu noutăţi aproximativ de două, maxim cinci ori într-un an,
datorită modului în care autorul îşi planifică şi realizează conţinutul paginii web.
Astfel, scrisoarea trimisă se va referi la reînnoiri majore de sit ( adăugarea de întregi categorii şi subcategorii, texte, alte informaţii),
expoziţii personale sau evenimente deosebite.


Pentru Abonare
, vă rog să completaţi formularul de mai jos:

Introduceţi Numele Dvs:

Introduceţi Adresa de Mail:

Abonare Dez-abonare

Vă rog aşteptaţi Mesajul de Confirmare. Nu Apăsaţi Trimite decât O Dată

- Premii -

 

Menţiune onorabilă la Chicago Photo Forum Spring Contest 2010
Menţiune onorabilă la International Photography Awards 2010
Două menţiuni onorabile la Prix de la Photographie, Paris 2010

Menţiune onorabilă la Double Exposure Photoworkshop.com Digital Imaging Competition 2009
Primul loc la Nature-Trees Category şi locul al doilea la the Nature-Still Life Category
la Prix de la Photographie, Paris 2009
O nominalizare la International Color Master Awards 2009
Primul loc la competitţia Techo-Abstract, la Toamna Digitală, Sibiu 2008
Două menţiuni onorabile la International Photography Awards 2008
Finalist la Vue 2006 3D Environment Competition 2007
Două nominalizări la International Color Master Awards 2007
Picture of the day la E-on Software
Image of the week pe digitalart.org
Locul al doilea la Vue 2006 3D Environment Competition 2006

 

 

- Publicaţii -


File Magazine (online )
PhotoPaper Magazine ( print )
RangeFinder Magazine ( online & print )
AnimationFocuz Magazine ( print )
It's Art Magazine ( online )
Photomagazine.ro ( print )

 

 

- Expoziţii -

Lucrare 3D în expoziţie de grup la contemporary art exhibition center, HANGAR BICOCCA, Milano, 2011
Minutes & Spirit Woods -
expoziţie personală la Librăria Okian, Brasov 2011
Believe Papergirl
expoziţie de grup, Bucureşti, 2010
Minutes and Movements
- expoziţie personală la Centrul Cultural Habitus, Sibiu, 2009
Hai la Ţară, expoziţie de grup, Braşov 2009
Lucrare 3D în
expoziţie de grup, State Library, Trieste 2008
Techno-Abstract, expoziţie de grup, Facultatea de Inginerie, Sibiu 2008
Emotional Landscapes - expoziţie personală laUAP, Deva, 2008

                                                                                                                                                                         

Just me

Daniel Munteanu

Pentru scrisori cu picioare mai lungi:

e-mail: stalkeron@moondash.net
tel: 004 0722 680 550

Pentru comandarea de printuri, contactaţi-mă la:
prints@moondash.net

  To the Moon and Back Again

Creative Commons License
Toate Imaginile şi Textele de Daniel Munteanu sunt sub o licenţă Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 Romania License.